Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2009 23:02 - Лудата с фаса
Автор: demoniceye Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1706 Коментари: 3 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Открай време я помня. От ученичка. Сякаш времето отнело и разума я е консервирало за друго. За какво ли?
Днес пак я срещнах на спирката. Кварталната побъркана. Винаги ходи бързо, почти подтичва и винаги има или в устата си, или в ръката си недопушен фас.  Ходи с него напред назад по булеварда и всеки срещнат моли за огънче. Вони. Вони на некъпано месеци наред тяло. Ако някой въпреки вонята се спре и и поднесе огънче, започва да го врънка за цигара. Хората и дават, давала съм и аз. Внимателно поставя цигарата зад ухото си прикрепяйки я с мазната си вмирисана коса, благодари и заприква отново по булеварда. До първата срещната кофа за боклук спира. Внимателно оглежда и ако съзре недопушен фас, взема го. Винаги само фасове. Никога не съм я виждала да вземе хвърлена храна или друго. Само фасовете. Странна избирателност. Днес дойде до спирката на трамвая, където чаках и аз. Някакви типове не много по-различни по чистота от нея бяха простряли импровизирана сергия на камения перваз на спирката. Продаваха изтъркани стари книжлета, кабели и мръсни дрехи. Редом до "стоката" бяха поставили пласмасови чинии с нарязан салам и кашкавал. Лудата с фаса се приближи на подскоци с неизбежният недопушен фас между пръстите. 
"Махай се, веднага се махай." разкрещяха се сергиджиите. "Изчезвай, че душата ми осмърдя."  Поизгледах ги изненадано. От пръв поглед си личи, че тя е психично болна. Вярно, вони, но каква полза има да се крещи на психично болен?
Извадих  цигара и и я подадох,после и поднесох огънче и за недопушения фас.
"Какво правиш ма, тайа никога няма да се отървем от нея." Този път крясъците бяха по мой адрес. "За какво крещите?" попитах. "Не виждате ли, че не е добре, че е психично болна?" "Тя ли е луда, хич не е луда тя ей тук през две преки живее." "Знам, но също така знам и историята и." Преди години е била нормална със съпруг и син. Починали са в една и съща година и жената се е побъркала. По образование е филоложка, била е учителка. Вместо да се съжалите и да кажете Господ да пази, вие крещите. Знам, че това, което ви разказах е истина, от баба ми съм го чула." Зяпнаха. Но аз вече бях набрала инерция: "А вие като сте толкова нормални защо сте разпрострели тия боклуци тука? От немотия ли го правите или от тарикатлък? Не вярвам да е от немотия. Само едно ще ви кажа, повтаряйте си Господ да пази, че не знаете утре какво ви чака. " Докато сергиджиите се чудеха какво да ми отговорят или пък да ме напсуват или набият за щастие дойде трамваят. Качих  се, седнах си и се замислих, че четох, че клошарството е психично разстройство, а не въпрос на немотия или личен избор.  И отново си повторих "Господ да пази."




Тагове:   личност,   отклонения,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Господ да пази!
09.08.2009 23:10
Господ да пази!
цитирай
2. allbi - Хубаво
10.08.2009 07:07
и замислящо ...
"..Само едно ще ви кажа, повтаряйте си Господ да пази, че не знаете утре какво ви чака. "..."
Такъв е живота !!!
Поздрав!
цитирай
3. malinka23 - ---
17.08.2009 15:21
да, много болни хора - навсякъде наоколо. хем болен, хем няма близки да се погрижат - той/тя сам не може да се погрижи за себе си, естествено...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: demoniceye
Категория: Тя и той
Прочетен: 1439962
Постинги: 297
Коментари: 2649
Гласове: 10495
Спечели и ти от своя блог!